Såhär ser magen ut nu när vi gått in i vecka 30. Jag börjar känna mig rikig stor nu och det är riktigt tungt att bära runt på extra vikten. Mina fötter börjar också ta stryk så nu försöker jag trösta dem med mer fotriktiga skor, inte lika snyggt men kanske nödvändigt om jag ska orka två månader till.
 
Jag fick höra "att jag har en typisk flickmage" i helgen vilket jag INTE trode jag hade. Min mage känns mer spetsig och går inte ut på sidorna vilket jag trodde kännetecknade "tjejmagar".... Tror egentligen inte att man kan se på magen vad det blir men det är ju roligt att försöka. Jag har även haft riktigt dålig hy en period av graviditeten vilket tydligen också ska vara ett tecken på att det ska vara en flicka ( Som tar mammans skönhet :) Nu vet vi ju att det är en liten kille i magen och barnmorskan hävdade att hon var rätt säker men tänk ändå om det skulle vara en tjej :) Roligt det också men problematisk med tane på garderoben jag byggt upp :)
 
Andra händelser den här veckan:
 
I måndags var vi på föräldra/förlossnings kurs på Karolinska i Huddinge. Det var faktiskt riktigt bra och vi lärde oss en hel del. Jag känner i dagsläget att jag kommer vilja ha all smärtlindring man kan få, även om jag är lite orolig för "epirudalen", den sprutan är inte att leka med. Samtidigt har jag hört att den smärtan inre ens känns
när man är mitt uppe i förlossningen - om det nu skulle vara någon tröst :) 
 
 
I onsdags blev vi med bil! Vi har åkt runt i byggbil de senaste 2 åren och skulle nog forsätta gjort det ett tag till om det inte vore för att vi snart kommer behöva plats för barnvagn och babyskydd. Förutom rent praktiskt är det väldigt trevligt att ha en fin och framförallt REN bil att åka runt i och vi har redan avverkat en del mysiga bilturer. 
 
/Love A

Kommentera

Publiceras ej